Podmienky a pravidlá

Podmienky a pravidlá

Tieto obchodné podmienky sa vzťahujú na nákupy v internetovom obchode www.3dplastik.sk. Obchodné podmienky stanovujú práva a povinnosti predávajúceho a kupujúceho.

Kontaktné údaje

Názov e-shopu: 3dplastik.sk

3D Print Zone, s.r.o.
Korunní 2569/108, Praha 10100
Česká republika
IČO: 21963517 


Email: info@3dplastik.sk
Kontaktní adresa: 3D Print Zone, s.r.o.Dyleňská 24350 02, Cheb,, PSČ 35002

Otváracie hodiny: e-mailom v pracovných dňoch od 9:00 do 18:00, pričom sa snažíme odpovedať na váš e-mail do 2 hodín od prijatia.

Predávajúci sa zaväzuje odpovedať na písomnú alebo elektronickú korešpondenciu kupujúceho bezodkladne, najneskôr do dvoch pracovných dní.

Informácie

Informácie o tovare a cene uvedené predávajúcim sú záväzné s výnimkou zjavných chýb. Ceny sú uvedené vrátane všetkých daní (napr. DPH) a poplatkov, okrem nákladov na doručenie tovaru.

Informácie o akceptovaných spôsoboch platby sú uvedené na webovej stránke e-shopu. Predávajúci si neúčtuje žiadne poplatky v závislosti od spôsobu platby, s výnimkou času platby.

Prijatie ponuky so zmenou alebo odchýlkou neznamená prijatie ponuky.

Potvrdenie obsahu zmluvy uzavretej v inej ako písomnej forme, ktoré vykazuje odchýlky od skutočne dohodnutého obsahu zmluvy, nemá právne účinky.

Prijatie nevyžiadaného plnenia kupujúcim nepredstavuje prijatie ponuky. Fotografie uvedené na webovej stránke obchodu zodpovedajú predávanému tovaru.

Dodanie tovaru

Predávajúci dodá kupujúcemu tovar kompletný, najneskôr do 5 dní od potvrdenia objednávky, ak predávajúci neurčí pre jednotlivé tovary inú dodaciu lehotu. Ak je tovar uvedený ako "skladom", predávajúci tovar odošle najneskôr do dvoch pracovných dní. Kupujúci je povinný prevziať tovar a zaplatiť zaň. Kupujúcemu sa odporúča skontrolovať tovar čo najskôr po jeho prevzatí.

Predávajúci zašle kupujúcemu sprievodné doklady k tovaru, najmä daňový doklad, účtenky a certifikáty, bezodkladne po prevzatí tovaru, najneskôr však do dvoch dní odo dňa prevzatia tovaru spotrebiteľom.

Ak o to kupujúci požiada, predávajúci písomne potvrdí kupujúcemu, v akom rozsahu a ako dlho trvajú jeho povinnosti z vadného plnenia a ako môže kupujúci uplatniť svoje práva z nich vyplývajúce.

Ak kupujúci neprevezme tovar v dohodnutej lehote porušením svojej povinnosti, je povinný zaplatiť predávajúcemu skladné za každý deň omeškania vo výške 10 Kč, najviac však 300 Kč. Predávajúci je oprávnený tovar vhodným spôsobom predať po tom, čo o tom kupujúceho e-mailom upovedomí a poskytne mu novú primeranú lehotu na prevzatie tovaru. Predávajúci je oprávnený započítať si náklady na skladovanie a náklady na neúspešné dodanie tovaru z dôvodu nedostatočnej súčinnosti zo strany kupujúceho v potrebnej výške oproti výnosu z predaja.

Zrušenie objednávky a odstúpenie od zmluvy

Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy do 14 dní od prevzatia tovaru alebo poslednej časti dodávky, bez ohľadu na spôsob prevzatia tovaru alebo platby. Táto lehota má kupujúcemu umožniť, aby sa primerane oboznámil s povahou, vlastnosťami a funkčnosťou tovaru.

Kupujúci je tiež oprávnený kedykoľvek pred dodaním tovaru odstúpiť od zmluvy.

Odstúpenie od zmluvy kupujúci zašle alebo doručí predávajúcemu do 14 dní. Kupujúci nemusí uviesť dôvod, pre ktorý od zmluvy odstupuje. Pre uľahčenie komunikácie je vhodné v odstúpení od zmluvy uviesť dátum nákupu alebo číslo zmluvy/predajného dokladu, bankový účet a zvolený spôsob vrátenia tovaru.

Predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu plnú sumu zodpovedajúcu cene tovaru a nákladom zaplateným za jeho dodanie do 14 dní od odstúpenia od zmluvy a doručenia tovaru späť predávajúcemu, a to rovnakým spôsobom, akým bola prijatá platba, t. j. na bankový účet alebo poštovou poukážkou na meno a adresu. Ak predávajúci ponúka viacero možností dodania tovaru v rámci určitého spôsobu doručenia, je povinný kupujúcemu uhradiť najlacnejšiu z nich. Kupujúci je povinný zakúpený tovar odoslať alebo odovzdať predávajúcemu najneskôr v rovnakej lehote. Tovar by mal byť predávajúcemu vrátený (nie na dobierku) kompletný, najlepšie v pôvodnom obale a nesmie javiť známky opotrebovania alebo poškodenia. Náklady na vrátenie tovaru znáša kupujúci.

Predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu prijaté finančné prostriedky skôr, ako kupujúci odovzdá tovar predávajúcemu alebo preukáže, že tovar predávajúcemu odoslal.

Ak je vrátený tovar poškodený porušením povinnosti kupujúceho, predávajúci je oprávnený uplatniť voči kupujúcemu nárok na zníženie hodnoty tovaru a započítať si ho s vrátenou sumou.

Výnimky: Právo na odstúpenie od zmluvy nemožno uplatniť v prípade zmlúv o dodaní digitálneho obsahu, ak nebol dodaný na hmotnom nosiči, alebo v prípade zmlúv o poskytnutí služieb, v oboch prípadoch za predpokladu, že plnenie bolo uskutočnené s predchádzajúcim výslovným súhlasom kupujúceho pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy; alebo v prípade zmlúv o poskytnutí služieb alebo tovaru (vrátane alkoholických nápojov), ktorého cena závisí od výkyvov finančného trhu nezávisle od vôle predávajúceho; pri zmluvách na dodanie tovaru, ktorý bol upravený podľa želania kupujúceho alebo pre jeho osobu, a pri zmluvách na tovar podliehajúci rýchlej skaze, tovar, ktorý bol nenávratne zmiešaný s iným tovarom alebo vyňatý zo zapečateného obalu a z hygienických dôvodov ho nemožno vrátiť; pri dodaní zvukových alebo obrazových záznamov alebo počítačových

programov, ak kupujúci poškodil ich pôvodný obal; na dodanie novín, časopisov alebo iných periodík; na zmluvy o ubytovacích, dopravných, stravovacích alebo rekreačných službách poskytovaných v stanovenej lehote alebo na zmluvy uzavreté vo verejnej dražbe podľa zákona upravujúceho verejné dražby.

Formulár na odstúpenie od zmluvy je k dispozícii ako príloha e-mailu zaslaného spolu s faktúrou na e-mailovú adresu, ktorú kupujúci uviedol pri vypĺňaní objednávky.

Predávajúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy kedykoľvek pred dodaním tovaru, ak objektívne nie je schopný z dôvodov na strane tretích osôb dodať tovar kupujúcemu v lehote primeranej okolnostiam a/alebo ak vyjde najavo, že kupujúci porušil predtým uzatvorenú zmluvu s predávajúcim.

Predávajúci tiež oznámi Kupujúcemu, že zmluva nie je uzavretá, ak existujú oprávnené pochybnosti o skutočnej totožnosti kupujúceho alebo v prípade zjavných chýb v informáciách o tovare alebo cene.

Práva a povinnosti vyplývajúce z chybného plnenia

Kvalita pri prevzatí

Ak má prevzatý tovar vady (napr. nemá dohodnuté alebo dôvodne očakávané vlastnosti, nie je vhodný na obvyklý alebo dohodnutý účel, nie je kompletný, nezodpovedá množstvo, miera, hmotnosť alebo kvalita nezodpovedá iným zákonným, zmluvným alebo aj predzmluvným parametrom), ide o vady tovaru, za ktoré zodpovedá predávajúci.

Kupujúci môže do dvoch rokov od prevzatia tovaru uplatniť u predávajúceho nárok na bezplatné dodanie veci alebo primeranú zľavu z ceny, ak o to požiada; ak to nie je vzhľadom na povahu vady neprimerané (najmä ak vadu nemožno odstrániť bez zbytočného odkladu), možno uplatniť nárok na dodanie novej veci bez vád alebo novej súčasti bez vád, ak sa vada týka len tejto súčasti.

Ak oprava alebo výmena tovaru nie je možná, môže kupujúci pri odstúpení od zmluvy požadovať vrátenie celej kúpnej ceny.

Do šiestich mesiacov od prevzatia tovaru sa predpokladá, že vada existovala už pri prevzatí tovaru.


Predávajúci nie je povinný uspokojiť nároky kupujúceho, ak preukáže, že kupujúci pred prevzatím tovaru o vade vedel alebo ju sám spôsobil. Zákonné práva z vád

Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré vznikli po prevzatí tovaru v záručnej dobe 24 mesiacov alebo v dobe používania uvedenej v reklame, na obale tovaru alebo v priloženom návode.

V tejto lehote môže kupujúci uplatniť reklamáciu a podľa vlastného uváženia reklamovať vadu, ktorá predstavuje podstatné porušenie zmluvy (bez ohľadu na to, či ide o vadu odstrániteľnú alebo neodstrániteľnú):

  • odstrániť vadu dodaním novej veci bez vady alebo dodaním chýbajúcej veci;
  • odstrániť vadu bezplatnou opravou;
  • primerané zníženie kúpnej ceny alebo


  • vrátenie kúpnej ceny na základe odstúpenia od zmluvy.Podstatným porušením zmluvyje také porušenie zmluvy, o ktorom strana porušujúca zmluvu vedela alebo musela vedieť už v čase uzavretia zmluvy, že by druhá strana zmluvu neuzavrela, keby porušenie zmluvy predvídala. V prípadevady, ktorá je nepodstatným porušením zmluvy (bez ohľadu na to, či ide o odstrániteľnú alebo neodstrániteľnú vadu), má kupujúci právo na odstránenie vady alebo na primeranú zľavu z kúpnej ceny.

Ak sa odstrániteľná vada vyskytla po oprave opakovane (tretia reklamácia tej istej vady alebo štvrtá reklamácia rôznych vád) alebo tovar má väčší počet vád (najmenej tri vady súčasne), môže kupujúci uplatniť právo na zľavu z kúpnej ceny, výmenu tovaru alebo odstúpenie od zmluvy.

Predávajúci nezodpovedá za vady vzniknuté v dôsledku bežného opotrebenia alebo nedodržania návodu na použitie. Pri vybranom tovare sa vyžaduje odborná montáž. Táto skutočnosť je vždy uvedená v popise tovaru.

Predávajúci zodpovedá len za tovar pred jeho predhriatím.

Vybavovanie reklamácií

Kupujúci je povinný uplatniť reklamáciu u predávajúceho alebo u osoby určenej na opravu tovaru bez zbytočného odkladu od zistenia vady. Ak tak urobí písomne alebo elektronicky, mal by uviesť svoje kontaktné údaje, popis vady a požiadavku na spôsob vybavenia reklamácie.

Formulár sa zasiela spolu s faktúrou za nákup na e-mailovú adresu, ktorú kupujúci uviedol pri vypĺňaní objednávky.

Kupujúci je povinný pri oznámení vady alebo bez zbytočného odkladu po oznámení vady oznámiť predávajúcemu, aké právo si zvolil. Zmena voľby bez súhlasu predávajúceho je možná len v prípade, ak kupujúci požadoval odstránenie vady, ktorá sa ukáže ako neodstrániteľná.

Ak kupujúci neuplatní svoje právo z podstatného porušenia zmluvy včas, má rovnaké práva ako v prípade nepodstatného porušenia zmluvy.

Kupujúci je povinný preukázať kúpu tovaru (najlepšie dokladom o kúpe). Lehota na vybavenie reklamácie začína plynúť od okamihu uplatnenia (oznámenia) reklamácie. Kupujúci je povinný odovzdať alebo doručiť tovar predávajúcemu alebo na miesto určené na opravu súčasne alebo po uplatnení reklamácie. Tovar by mal byť zabalený vo vhodnom obale, ktorý zabráni jeho poškodeniu, a mal by byť čistý a kompletný.

Predávajúci musí o reklamácii rozhodnúť bezodkladne, najneskôr do troch pracovných dní, alebo ak je na rozhodnutie potrebné odborné posúdenie. Informáciu o potrebe odborného posúdenia oznámi kupujúcemu v tejto lehote. Predávajúci vybaví reklamáciu vrátane odstránenia vady bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní od jej uplatnenia, ak sa s kupujúcim písomne nedohodne na dlhšej lehote. Po uplynutí tejto lehoty má kupujúci rovnaké práva, ako keby išlo o podstatné porušenie zmluvy.

Ak predávajúci odmietne vadu odstrániť, kupujúci môže požadovať primerané zníženie ceny alebo odstúpiť od zmluvy.

Záručná doba sa predlžuje o čas od uplatnenia reklamácie až do vybavenia reklamácie alebo do doby, keď je kupujúci povinný vec prevziať. Ak dôjde k výmene tovaru alebo jeho časti, zodpovednosť predávajúceho sa uplatňuje, ako keby bol tovar alebo jeho časť zakúpený ako nový.

Ak nie je možné sledovať stav reklamácie online, predávajúci sa zaväzuje informovať kupujúceho o vybavení reklamácie e-mailom alebo SMS správou podľa požiadavky kupujúceho.

V prípade oprávnenej reklamácie má Kupujúci nárok na náhradu účelne vynaložených nákladov.

Ochrana osobných údajov

Predávajúci je správcom osobných údajov poskytnutých na účely plnenia predmetu zmluvy.

Identifikačné a kontaktné údaje prevádzkovateľa


Spoločnosť:

3D Print Zone, s.r.o.
Korunní 2569/108
Česká republika
IČO: 21963517 

 E-mail: info@3dplastik.sk

Účel spracovania, rozsah osobných údajov a právny základ spracovania

Kupujúci berie na vedomie, že na účely uzatvorenia kúpnej zmluvy, jej následného plnenia (vybavenie objednávky, zabezpečenie odvozu a dodania tovaru) a prípadného riešenia práv z vadného plnenia (reklamácie) bude prevádzkovateľ spracúvať a uchovávať jeho osobné údaje v súlade s nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679, všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov (ďalej len "GDPR")

v rozsahu: meno, priezvisko, adresa, e-mail a telefónne číslo.

Právnym základom spracúvania osobných údajov je plnenie zmluvy, ktorej zmluvnou stranou je kupujúci, v súlade s článkom 6 ods. 1 písm. b) GDPR.

Kategórie príjemcov/prijímateľov osobných údajov

Prevádzkovateľ sa zaväzuje, že osobné údaje kupujúceho neposkytne iným subjektom ako nasledujúcim sprostredkovateľom:


(a) zmluvnému dopravcovi, ktorého si kupujúci zvolil v objednávkovom formulári za účelom doručenia tovaru, zoznam dopravcov: Česká pošta, Balíkovna, Zásilkovna, pričom údaje budú poskytnuté v rozsahu: meno, priezvisko, adresa, e-mail, telefónne číslo; (b) prevádzkovateľovi portálu Heureka.cz za účelom generovania a zasielania dotazníkov spokojnosti s nákupom v rámci programu Overené zákazníkmi, do ktorého je internetový obchod zapojený. V tomto prípade je právnym základom spracovania oprávnený záujem prevádzkovateľa v súlade s článkom 6 ods. 1 písm. f) GDPR, ktorý spočíva v zisťovaní spokojnosti kupujúceho s nákupom u prevádzkovateľa. Zasielanie dotazníkov sa týka všetkých kupujúcich, ktorí neodmietli zasielanie obchodných oznámení v zmysle § 7 ods. 3 zákona o niektorých službách informačnej spoločnosti (č. 480/2004 Z. z.) a vykonáva sa po každom nákupe v internetovom obchode. Prevádzkovateľ portálu Heureka.cz je oprávnený použiť zaslanú e-mailovú adresu výlučne za účelom vygenerovania a zaslania dotazníka spokojnosti v zmysle Obchodných podmienok programu Overené zákazníkmi. Kupujúci môže kedykoľvek vyjadriť nesúhlas so zasielaním e-mailových dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi, a to odmietnutím ďalších dotazníkov prostredníctvom odkazu v e-maile s dotazníkom. V prípade námietky sa dotazník kupujúcemu už nebude zasielať.

Doba uchovávania

Osobné údaje bude prevádzkovateľ uchovávať po dobu nevyhnutnú na plnenie zmluvy (spracovanie objednávky, vyskladnenie a dodanie tovaru) a po dobu zákonnej záruky (24 mesiacov od prevzatia tovaru) alebo po dobu poskytnutej zmluvnej záruky.

Kupujúci berie na vedomie, že správca je povinný v zmysle § 31 zákona o účtovníctve (č. 593/1991 Zb.) uchovávať účtovné doklady a účtovné záznamy (faktúry) po dobu 5 rokov od skončenia účtovného obdobia, ktorého sa týkajú (t. j. v prípade nákupu tovaru v priebehu roka 2021 je potrebné faktúru uchovávať do konca roka 2026). Správca je tiež povinný v zmysle § 47 zákona o správe daní a

(zákon č. 337/1992 Zb.) uchovávať faktúru 3 roky od konca zdaňovacieho obdobia, v ktorom vznikla daňová povinnosť súvisiaca s faktúrou (t. j. ak nakúpite tovar v priebehu roka 2021, faktúra musí byť na účely daňového konania uchovávaná do konca roka 2024). Faktúra obsahuje tieto osobné údaje: meno, priezvisko a adresu.

Kupujúci zároveň berie na vedomie, že správca je podľa § 35 zákona o dani z pridanej hodnoty (č. 235/2004 Z. z.) povinný uchovávať daňové doklady 10 rokov od konca zdaňovacieho obdobia, v ktorom sa plnenie uskutočnilo (t. j. ak nakupujete tovar v priebehu roka 2021, faktúru je potrebné uchovávať do konca roka 2031). Daňový doklad obsahuje tieto osobné údaje: meno, priezvisko a adresu.

Práva kupujúceho v súvislosti s osobnými údajmi

Kupujúci ďalej berie na vedomie, že v súlade s článkami 15 až 21 GDPR má právo na:

(a) na prístup k osobným údajom, ktorý spočíva v práve získať od prevádzkovateľa potvrdenie o tom, či sa osobné údaje, ktoré sa ho týkajú, spracúvajú, a ak áno, získať prístup k týmto osobným údajom a k informáciám vymedzeným v článku 15 GDPR; b) na opravu nepresných osobných údajov, ktoré sa ho týkajú, ďalej má kupujúci s prihliadnutím na účely spracúvania právo na doplnenie neúplných osobných údajov, a to aj poskytnutím dodatočného vyhlásenia podľa článku 16 GDPR;



c) právo na výmaz ("právo byť zabudnutý"), ktoré spočíva v tom, že prevádzkovateľ bez zbytočného odkladu vymaže osobné údaje týkajúce sa kupujúceho, akonáhle už nie sú potrebné na účely plnenia zmluvy, pokiaľ neexistuje iný právny dôvod na ich ďalšie spracúvanie; d) obmedzenie spracúvania osobných údajov v prípadoch vymedzených v článku 18 GDPR; e) právo na prenosnosť údajov za podmienok uvedených v článku 20 GDPR; f) namietať proti spracúvaniu osobných údajov podľa článku 21 GDPR.

Prevádzkovateľ na požiadanie poskytne kupujúcemu informácie o opatreniach prijatých v každom prípade do 15 dní od prijatia žiadosti.

Okrem prvej kópie spracúvaných osobných údajov sa prevádzkovateľ zaväzuje poskytnúť kupujúcemu bezplatne aj druhú kópiu, ak o to kupujúci požiada, ak uplatní svoje právo na prístup k osobným údajom.

V prípade akýchkoľvek pochybností o spracúvaní osobných údajov má kupujúci právo obrátiť sa a podať sťažnosť na Úrad na ochranu osobných údajov, ktorý je dozorným orgánom v tejto oblasti.

Predávajúci umožní nákup bez registrácie a údaje neregistrovaných kupujúcich použije výlučne na plnenie predmetu zmluvy, nie na marketingové alebo obchodné účely.

Riešenie sporov

Spory medzi predávajúcim a kupujúcim riešia všeobecné súdy.

Podľa zákona o ochrane spotrebiteľa (č. 634/1992 Zb.) má kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, právo na mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu z kúpnej zmluvy alebo zmluvy o poskytnutí služby. Subjektom oprávneným vykonávať mimosúdne riešenie sporov je Česká obchodná inšpekcia. Ďalšie informácie sú k dispozícii na internetovej stránke www.coi.cz.

Dozor nad dodržiavaním povinností podľa zákona o ochrane spotrebiteľa (č. 634/1992 Zb.) vykonáva Česká obchodná inšpekcia (www.coi.cz).

Ďalšie stránky

Na účely týchto obchodných podmienok sa kupujúcim rozumie spotrebiteľ, ktorý na rozdiel od predávajúceho pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.

Predávajúcim sa na účely týchto obchodných podmienok rozumie podnikateľ, ktorý na rozdiel od kupujúceho pri uzatváraní a plnení zmluvy koná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci svojho povolania.

Ostatné skutočnosti v týchto podmienkach neuvedené sa riadia Občianskym zákonníkom (č. 89/2012 Z. z.), zákonom o ochrane spotrebiteľa (č. 634/1992 Zb.) a ďalšími právnymi predpismi v platnom znení.


Zmluva a s ňou súvisiace otázky sa riadia českým právom. Zmeny zmluvných podmienok v inej ako vzájomne dohodnutej písomnej forme sú vylúčené.

Tieto obchodné podmienky sú účinné od 1. septembra 2024.